Tuesday, March 2, 2010

Flash Back: Rumah Nyatoh


dah lama teringin nak tulis pasal ni..
cuma belom ada masa je tambah2 pulokntenet yang rosak..

sejak aku form1, rumah nyatoh xpernah menang juara keseluruhan disebabkan ketandusan atlit2 yang cemerlang..

setelah dirombak semula keahlian setiap pelajar,
maka dilihat ramai pelajar2 yang berpotensi dipilih masuk dalam rumah nyatoh.

tahun ni aku amek part sebagai ahli perbarisan untuk acara di stadium.

ntah cemane leh terlibat tak tau lah.
rasenye sebab haritu si sidikin n cikgu suruh aku handle platun umah nyatoh..
walaupun dah berpengalaman menjadi ketua platun tapi ni 1st time jadi ketua platun bagi platun rumah sukan..yelahh, sebelum ni jadi ketua platun pasukan st.john ambulans.
so memang agak ketara perbezaan kedua-dua team ni..

st.john merupakan unit beruniform yang mana kawat kaki adalah salah satu aktiviti utamanya.so xberapa susah nak handle n ajar ahli yang dah kenal kawat kaki.

keahlian rumah nyatuh pula terdiri daripada ramai pelajar biasa.so nak ajar diorang basic dulu.tambahan pulak diorang mengikut fprmat kawat KRS.however bertuah jugak aku sbb semua ahli perbarisan aku sumenye bagus2..

so objektif yang aku terapkan semasa mengajar derang kawat ialah:
1st, supaya ahli dapat belajar dan mengetahui tatacara kawat kaki.
2nd, mementingkan elemen2 kegembiraan berbanding tekanan.
3rd, of coznak menang perbarisan untuk membantu rumah nyatoh menang juara keseluruhan.

oleh sebab kebanyakan ahli2 pun semuanya lawak2 xsangguplah pulak nak bertegas2 macam si sidikin tu..agpun tu bukan stail aku suka marah2.hahaha.
tapi, sesetengah keadaan perlulah jugak tegas sikit untuk menekankan beberapabenda yang penting..

melalui kawat ni banyak jugak lah orang baru-baru yang aku kenal..dapat jugak tengok personaliti derang sedikit sebanyak..hahaha
antara nama2yang aku senang ingat antaranya danial yg kuat maen msg,hakim yang ada dua orang, khalilah n siti yang asyik pijak kasut, naseem yang mulanya kurang mahir kawat,syiqin yang macam adibah, pavithra n luciana yang buat team jadi 1malaysia,qistina yang hebat dlm acara balapan, arif yang kawat robot n ramai lg.
walaupun korang ni nakal tp kelakor lah jugak..

walaupun hanya dapat tempat kedua tapi aku lebih mengiktiraf pasukan ni sbg tempat pertama sebab kalah hnya pada aksesori dan hiasan..

walaupun tak lah perfect n cantik sangat..
tp untuk pasukan yang hanya beberapa hari berlatih ni korang dah buat yang terbaik.

overall, ketiga2 objektif semuanya tercapai,and im sure yang derang pon dapat banyak input sepanjang latihan diadakan.

so lepas ni ada satu ag perbarisan yang nak kene handle iaitu perbarisan kawat daerah atau dipanggil kawat bunga..so nak perform all the best lah taun ni!!
hahaha

3 comments:

Liyana Nabilah on March 6, 2010 at 10:47 AM said...

wuiyo3!hee.mesti derang suka awk handle kan.hehe.. Utk stjohn,chaiyok2!doa2 la dia tangguh bln 5.leh tgk..=p hee

danial bin dino on March 7, 2010 at 7:46 PM said...
This comment has been removed by the author.
danial bin dino on March 15, 2010 at 8:38 PM said...

ehh cop2*(ye meeh ak kuat msj?) sikit2 je la hha