Sunday, November 7, 2010

bermain dengan cahaya..


oleh sebab semalam rase malas bebenar nak stdy
so kite pun godek2 lah kamera Panasonic Lumix F2 yang baru dibeli tempoh hari
pada harga yang sgt3 murah, RM 199.hahaha=p

walaupun ni compact yg paling basic of the basic dari Lumix,
ternyata gambarnye secantik brand2 taiko laen yang berhrge ribu2.

so semalam saya pun try lah nak cuba men ngan shutter speed..
(terdapat pada fungsi "starry sky scene")
yang tak berapa best nye, pilihan yang diberi hanya 15,30,60 saat saje..
tambahan, ISO nye fully auto..
tapi bagi compact yang berharge sebegini rendah, berbaloi lah jugak kan.
heee


ni lah hasilnye..




saya just gunakan mancis(lighter)
dan juga hanphone nokia yg paling cikai itu..
not bad lah kan..
hahaha
adik2 saya pun ada ikut menyibuk skali..

ohh ye, ada juga beberapa self potrait yang bjaya kuambil sendiri..
oleh sebab ISO nye takboleh di adjust, hasilnya agak blur lah gmbr tu..
focal juga tak boleh di ubah..hurmmmm..

lihat lah ni..




merendahkan lagi shutter speed juga mampu membuat sesuatu object nampak lebih soft..
nnt dah dapat sebijik DSLR leh buat lg advance lg..

kan bagus kalau minatku terhadap pelajaran adalah lebih banyak dari minat kat photography ni..
somebody tolong lah bagi aku motivasi untuk aku buat pecutan terakhir..
nampaknye camping ritu tak banyak membantu..
hahaha

1 comments:

Liyana Nabilah on November 15, 2010 at 12:40 AM said...

i love you ;p