Tuesday, September 22, 2009

Aidil Fitri Al Mubarak



Salam aidilfitri kepada semua umat islam sekalian,
alhamdulillah berjaya juga aku ber hari raya tahun ni setelah sbulan berpuasa dalam bulan ramadhan,
berkata tentang puasa,
alhamdulillah..ramadhan tahun ni berjaya aku penuhkan n tahun ni rase mcm
len skit dari taun lepas..
entah nape ramadhan tahun ni sgt bermakna n seronok.
mungkin beberapa petunjuk yang Allah tunjukkan telah buat aku
semakin rase kemanisan ibadah ramadhan.
malah malam lailatul qadar macam telh aku temui..
malam ke-21..
tak tau nape hati semacam lapang..
tergerak untuk bangun pagi beribadah
keesokan paginya, time subuh..angin sepoi2 tenang,
di waktu siang.cuaca x panas dan tak sejuk..
langit kosong mcm skyjuice.
hahaha

Bab raya pulak,
banyak orang kata tahun ni xbesh,xde sambutan,macam xraya.
actually for me, itu semua bergantung kepada ibadah yg kite buat time ramadhan
sesiapa yg bersusah untuk beribadah mesti rase macam aidilfitri ni sangat besh
cuz dah lepas berjuang sbulan kne lah diraikan..
xlupa kepada yang telah tiada.
=)

tahun ni raya ala kadar je..
ketupat pon pakai yg instant je.xde selera tol
hahahah
sedap kalau kite sendiri yang anyam
time tu leh tunjuk plbagai skil anyaman
3 bariz, 4 baris, ketupat bawang, ketupat udang..
hehehe
kalau kat malaysia,
ketupat n pelita memang sagt sinonim.
yelah, time raya je lah ada bende2 tuh kan
mmg besh lah.
tp compare ngan kat kampung..
malaysia memang kalah keseronokan raya nye.
hehehe
meh lah dtg Tanjung Pinang, Riau
time raya k.
sure xrugi korang pegi.
hahahha
promote lah skit..
hehheh
btw

kawan2..
sorry k klu aku banyak buat silap
yes i know ive too many tesing u all
lebeyh2 lg time joke..
sorry banyak2
wish uall enjoy the eid, jangan makan sangat..
nnt gemok.
hahaha
aku rase macam nak gemok lah pulak.
=p

0 comments: